NHL 24 recensie (Xbox-serie

NHL 24 recensie (Xbox-serie

Als het gaat om de NHL-serie van EA Sports, vorig jaar NHL 23 Het was een van de grootste teleurstellingen die we tot nu toe hebben gezien. Het was geen slecht (Daarom gaven we het hier bij Pure Xbox een 6/10), maar het voelde nog steeds niet alsof er helemaal geen stappen vooruit werden gezet, en uiteindelijk waren we er vrij snel genoeg van. NHL 24 speelt in op deze trend door een aantal behoorlijk ingrijpende veranderingen op het ijs door te voeren, en het probleem deze keer is dat sommige daarvan weliswaar geweldige toevoegingen aan de serie zijn, maar dat andere de plank misslaan. Maar dit jaar is er in ieder geval meer ambitie!

De grootste nieuwe feature in NHL 24 is de zogenaamde Exhaust Engine, die in alle modi een enorme impact heeft op de gameplay. Ken je die momenten in echte NHL-games waarin het lijkt alsof het team zich in een sterke positie bevindt, ook al is dat niet het geval? Als ze het doel bestormen met schoten en de bal gemakkelijk omdraaien, terwijl het andere team wanhopig probeert het gebied vrij te maken en een line-outwissel door te voeren? Dat is wat de uitlaatmotor wil repliceren, en voor het grootste deel doet hij het behoorlijk goed. Hoe meer tijd je achter elkaar in de aanvalszone doorbrengt, hoe meer het andere team moe begint te worden, en uiteindelijk bereik je een “volledige druk”-scenario waarin je ongeveer 30 seconden krijgt om te proberen te profiteren van je dominantie. Het lijkt misschien een beetje overdreven, en misschien voelt het soms ook zo, maar over het algemeen is het een zeer uitgebalanceerd onderdeel dat tot enkele echte en opwindende momenten van uit je stoel leidt.

READ  De uitwerpknop hield alle kracht op de originele Xbox
NHL 24 recensie – Screenshot 1 van

Er zijn ook enkele andere gameplay-veranderingen die we leuk vinden. Met het nieuwe Vision Passing-systeem kunt u kiezen nauwkeurig Waar je op elk moment naartoe wilt scrollen, en die eenvoudig kan worden geactiveerd door een enkele knop ingedrukt te houden. Vegen is dit jaar ook anders, omdat er een nieuw natuurkundig systeem is geïmplementeerd en je de rechter joystick naar voren moet duwen voor een kleine treffer, of hem naar achteren moet trekken en hem dan naar voren moet loslaten voor een potentieel grote controle. Slaan lijkt op dit moment een beetje overdreven in EASHL-games, maar verder houden we van het verbeterde risico-beloningselement van het nieuwe systeem, samen met botsingen die de moeite waard zijn om opnieuw te spelen.

De enige grote gameplay-verandering waar we niet omheen kunnen, is het optionele nieuwe besturingssysteem genaamd “Total Control”, dat sterk lijkt op de populaire “Skill Stick”, maar in plaats daarvan verschillende vaardigheidsbewegingen toewijst aan de gezichtsknoppen. In NHL 23 was het erg moeilijk om een ​​‘Michigan’-doel in lacrossestijl te bereiken, maar in NHL 24 was het letterlijk slechts een druk op de knop verwijderd. Dit is nog steeds geen gemakkelijke zet om te scoren, maar het ziet er belachelijk uit als je tegenstanders (en teamgenoten!) deze onrealistische zet op semi-regelmatige basis proberen vanwege de toegankelijkheid ervan. Het ziet er misschien geweldig uit als je het voor het eerst ziet, maar het wordt oud erg snel.

NHL 24 recensie – Screenshot 1 van

Qua geluid en presentatie is NHL 24 absoluut een enorme verbetering ten opzichte van NHL 23. Het EA Sports-team heeft dit jaar een aantal hele coole ideeën verwerkt, zoals geanimeerde panelen, gelicentieerde muziek, waaronder Darude’s Sandstorm en Zombie Nation’s Kernkraft 400, en knipperende lichtschermen. . , veel verbeterd gejuich en reacties van het publiek, en een geweldige nieuwe kleurencommentator in Cheryl Pounder. Op zichzelf lijken dit misschien geen baanbrekende toevoegingen, maar gezamenlijk zorgen ze echt voor een groter gevoel van onderdompeling. iets Nee Het werk voor ons is de nieuwe feestcamera, die op onhandige wijze overgaat in een vergroot feest dat niet kan worden overgeslagen en dat niet op zijn plaats voelt, en we zijn ook nog steeds teleurgesteld dat veel van de pre- en mid-game scènes sinds NHL afwezig zijn. 23 Ze zijn dit jaar een beetje verbeterd, maar zelfs in… Stanley Cup Finals krijg je alleen maar een paar seconden algemene introductie vóór de openingsshowdown. Kom op EA, je kunt beter dan dat!

READ  Beyond Good & Evil 20th Anniversary Edition staat vermeld in de Xbox Store

Wat de spelmodi betreft, lag de nadruk ongetwijfeld op Hockey Ultimate Team en World of CHEL in NHL 24. De belangrijkste nieuwe functie voor HUT zijn de zogenaamde “Moments”, waarin je een reeks historische uitdagingen moet voltooien om geld te verdienen. beloningen, terwijl World of CHEL een… Enigszins update heeft ondergaan met een nieuw menusysteem (hoewel nog steeds traag!), Battle Pass, meer gestroomlijnde aanpassingsfuncties en vele andere verbeteringen in de levenskwaliteit. Een van de coolste nieuwe functies van de EA Sports Hockey League is de mogelijkheid om “aangesloten” spelers te laten invallen voor afwezige leden van je club. Helaas is de offline modus grotendeels ongewijzigd vergeleken met NHL 23, dus je krijgt vrijwel dezelfde ervaring in de Franchise- en Be a Pro-modus. Deze laatste voelt zich op dit moment wanhopig op zoek naar alomvattende hervormingen.

Conclusie

NHL 24 voelt als een positieve stap in een nieuwe richting, maar er is nog meer werk aan de winkel. De gameplay van dit jaar is echt goed, ondersteund door de innovatieve nieuwe Exhaust Engine-functie, en we zijn ook blij met veel van de nieuwe displayverbeteringen. Vanwege dit alles zijn we bereid enkele nieuwe functies over het hoofd te zien Dat heb ik niet gedaan Het werkte heel goed, en nu is het aan EA om naar de community te luisteren en hun feedback om te zetten in iets heel speciaals voor volgend jaar. Dit is een goede game die ons veel langer zal vermaken dan NHL 23 ooit heeft gedaan, en we zijn erg geïnteresseerd in wat de toekomst in petto heeft voor NHL 25 en daarna.

READ  World of Warcraft wil naar Xbox komen. Het probleem is dat ze niet weten hoe en wanneer het zal gebeuren